//
You're reading...
Lead nurturing, Leadgeneratie, Marketing ROI

Meer engagement met de doelgroep? Integreer de online & offline marketingactiviteiten

Highway Signpost "Customer Engagement"Organisaties zijn steeds meer opzoek naar engagement met de doelgroep. Deze doelgroep bevindt zich gedurende het jaar online, waar gezocht wordt naar relevante en inhoudelijke informatie die antwoord geven op hun vragen en problemen. Online lead generatie campagnes zorgen ervoor dat (IT) leveranciers in contact worden gebracht met hun doelgroep waardoor zij met elkaar het dialoog aan kunnen gaan.

Het succes  van een online lead generatie campagne wordt voor een groot deel bepaald door de content die ingezet wordt. In een eerdere blog “bereikt u de klant op het juiste moment met de juiste content” is al beschreven dat het enorm belangrijk is dat een organisatie vooraf een content marketing strategie ontwikkeld. Door het ontwikkelen van verschillende soorten content voor de verschillende fases van het inkoopproces  wordt het mogelijk om online meer engagement te krijgen met de doelgroep. U bereikt op deze manier meerdere personen binnen één organisatie die zich in het inkoopproces bevinden en het is mogelijk om de online gegenereerde marketing qualified leads te converteren naar opportunities of nog beter omzet!

Daarnaast bevindt de doelgroep zich gedurende het jaar ook op diverse offline events zoals beurzen, seminars en roundtable sessies. In de blog “Content marketing: van een online dialoog naar een offline interactie” is de kracht van content marketing rondom een beursdeelname toegelicht, waarin al werd aangetoond dat dit een positief effect kan hebben op de ROI. Een beursdeelname bestaat tegenwoordig niet meer uit 2 of 3 beursdagen, want de voorbereiding van de beurs binnen de doelgroep begint online al veel eerder. Online gegenereerde marketing qualified leads kunt u bijvoorbeeld uitnodigen voor een bezoek aan uw stand tijdens de beursdagen of specifieke seminars of webinars.

Het integreren van uw online en offline marketingactiviteiten zal u helpen om meerdere touch points te genereren met de doelgroep. Hierdoor bouwt u uw database uit en krijgt u meer inzicht in de leads gedurende het jaar.

(Bron afbeelding: http://expandingprofits.com/blog/engage-in-4-d-marketing/)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: