//
You're reading...
Content strategy, Leadgeneratie, Marketing ROI

Hoe kan de Marketing manager de CEO overtuigen van het nut van Content Marketing?

Traditional marketing talks at people. Content Marketing talks with them. – Doug Kessler

ROIBovenstaande quote is bij de doorgewinterde Marketing manager vast niet onbekend. Of de CEO deze quote kent is nog maar de vraag. De quote omschrijft de kern van Content Marketing, namelijk communiceren “mét” de doelgroep in plaats van praten tegen de doelgroep. Marketing managers zien inmiddels in dat online marketing activiteiten een steeds belangrijkere rol gaan spelen om in contact te komen én het dialoog te starten met de doelgroep door middel van het inzetten van content (whitepapers, reference cases, video’s etc.) in onder andere online lead garantie campagnes.

Echter in de gesprekken met Marketing managers komt vaak naar voren dat ze in hun besluitvorming afhankelijk zijn van de CEO, die niet altijd even enthousiast is om hierin te investeren. Om de Marketing managers te helpen om hun CEO te overtuigen heeft DJ Miller in zijn blog “Prove Content Marketing ROI to Your CEO” bij het Content Marketing Institute de vier onderstaande waardes beschreven die een CEO het nut van content marketing laat inzien én helpen bij het overtuigen en bewijzen van de Content Marketing ROI.

#1: Content is duurzaam en blijvend
#2: Content dient uw klanten én zoekmachines
#3: Content werft vertrouwen en vertrouwen werft klanten
#4: Content spreekt beter tot sceptische Millennials* dan reclame

* Millennials staan beter bekend als Generation Y

Benadruk de effectiviteit van Content Marketing
Content Marketing is een bewezen effectieve marketing strategie om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken. In onder andere de blog “Inboud Marketing vs. Outbound Marketing” wordt de effectiviteit van Inboud Marketing aan de hand van een HubSpot onderzoek bevestigt waarin aangegeven wordt dat Inbound Marketing gemiddeld 54% meer leads genereert dan Outbound Marketing met een gemiddelde kostenbesparing van 13%. Dit zijn natuurlijk mooie cijfers om mee te nemen in het overtuigingsproces. Maar er is meer nodig om de CEO te overtuigen. Hieronder staan nog wat nuttige tips om mee te nemen in de uitdaging om de CEO te overtuigen:

  • Ontwikkel een gedegen Content Marketing strategie voor de langere termijn
  • Creëer waardevolle en effectieve content zoals whitepapers, video’s en case studies die de hoogste ROI produceren
  • Creëer content vanuit de klantproblematiek; niemand zit te wachten op een promotiepraatje!
  • Zorg voor een goede opvolging door middel van het inrichten van een lead nurture proces
  • Maak uw marketingactiviteiten meetbaar!

Bovenal is het van belang dat de CEO leert inzien dat Content Marketing een bijdrage levert aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen, maar vooral een bijdrage levert aan de relatie met de doelgroep door de manier van communiceren, namelijk communiceren “mét” de doelgroep.

(Bron afbeelding: http://blog.logmycalls.com/bid/267178/4-Ways-to-Improve-Marketing-ROI-With-Call-Tracking)

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: