//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Leadgeneratie

Always Online !?

De trend van het moment! Mobiel werken.

Knipsel

Je staat even te wachten op de bus, of trein wat ga je dan doen om de tijd te doden? Velen van ons vinden dan een smartphone in hun zak. Even Social Media checken, of alvast wat werk doen. De mogelijkheden voor het mobiel werken zijn groot en zullen alleen nog maar groeien.

Wat betekent dit voor leadgeneratie?

Uit een onderzoek van B2B Marketing blijkt dat de meest gebruikte content types voor content marketing voornamelijk korte teksten zijn. Teksten die vaak afgestemd zijn op de gebruiker. Nieuwsberichten en blog post zijn vaak kort en krachtig, met specifieke informatie. Bij de case study is de informatie ook specifiek, echter groter qua inhoud.

Knipsel1

In de bovenstaande afbeelding is te zien dat de case studies en whitepapers tot de meeste effectieve content types behoren binnen content marketing. Net als een case studies zijn whitepapers, over het algemeen, documenten van meerdere pagina’s. Maar worden deze whitepapers ook via mobile devices gelezen? Een whitepaper of case study van 18 pagina’s is niet het beste leesvoer om via de smartphone door te nemen. De tablet daarentegen wordt volgens onderzoek van Ruigrok | Netpanel voor 77% gebruikt voor het lezen van artikelen, tijdschriften en ander leesmateriaal.

Mobile devices vs Mobile devices

Kijkend naar online shoppen wordt de smartphone voornamelijk gebruikt ter oriëntatie op een product. De tablet wordt vaker in een later stadium gebruikt, namelijk in de aanschaf fase.
Om dit terug te koppelen naar het downloaden van een whitepaper kan de smartphone ideaal gebruikt worden om te oriënteren op het whitepaper door middel van een korte samenvatting. Dit kan onderweg of tijdens het wachten prima gedaan worden. Om het vervolgens thuis of op werk, via een tablet of PC te downloaden en te lezen.

mobiel tablet

Customer Experience

Om deze verschillende fases zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen is het van belang dat de customer expercience op elkaar afgestemd is. Bijvoorbeeld voor de smartphone de focus op de samenvatting. Voor de tablet of de PC kan de focus dan bijvoorbeeld worden gelegd op het lezen van het document. Dus, time to be responsive (design)?

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: