//
You're reading...
B2B marketing, Leadgeneratie

B2B marketeers richten pijlen op leadgeneratie

Uit onderzoek blijkt dat 50% van de B2B marketeers in 2013 meer uitgeeft aan leadgeneratie.roooossss

Een onderzoek van business.com toont aan dat leadgeneratie snel de meest gebruikte methode door marketeers aan het worden is, om beslissers bij kleine en middelgrote bedrijven aan zich te binden.  Business.com ondervroeg 500 personen met een management positie – werkzaam in verschillende branches – om inzicht te krijgen in hun leadgeneratiestrategie. Hieronder enkele opvallende conclusies die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen.

Content Marketing is essentieel kanaal
Content marketing heeft zich in een razend tempo ontwikkeld tot een essentieel kanaal voor leadgeneratie. 50% van de respondenten zegt geinteresseerd te zijn in het genereren van leads met behulp van whitepapers. Daarnaast is bijna 40% geïnteresseerd in webinars, waarin hun bedrijf of product wordt beschreven.

Lead Scoring
60% van de respondenten heeft aangegeven interesse te hebben in lead scoring. Meest waardevolle extra lead gegevens 53% procent van de marketeers zegt dat inzicht in de aankoophorizon de meest waardevolle extra lead data is. Op plaats twee staat het aantal medewerkers dat werkzaam is bij een bedrijf.

Opvallend is dat slechts een kwart van de respondenten tools heeft ingekocht om leads te nurturen, scoren en om data toe te kunnen voegen aan gegenereerde leads.

Bron: http://www.business.com/pulse/Business.com%20Lead%20Generation%20Insights.pdf

Over Thomas Gussekloo

Online Project Manager bij Marqit

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: