//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Social media

Bezint eer gij begint: 7 simpele contentcreatie tips

CONTENTContent Marketing is hot! Voordat u ook meereist met deze populaire sneltrein, wil ik u toch adviseren eerst na te denken over de juiste spullen in uw koffer. Bezint eer gij begint, geldt ook zeker voor content marketing. Als content marketing de koffer is die u meeneemt tijdens de reis richting het realiseren van uw doelstellingen, dan dient de content als het ware de juiste  “kleding” voor uw eindbestemming te zijn. Voor het kiezen van die juiste koffer, oftewel het formuleren van uw content marketing strategie, adviseer ik u hier eens een kijkje te nemen.

Na het formuleren van uw strategie start u met het creëren van de content. De praktijk wijst uit dat men door een ambitieuze planning te gehaast begint met content creatie en dus kansen laat liggen. Als het gaat om content creatie in de huidige verbonden sociale media wereld, is het creëren van kwalitatieve en boeiende content noodzakelijk. Vergeet ondanks de ambitie niet te kijken naar details. Hieronder wat ‘kledingtips’ voor de ‘content reis’.

Start met een attractieve titel.
Goede content begint met een aantrekkelijke titel. Het klinkt logisch, maar de praktijk bewijst het tegendeel. “Killer” koppen doen alvast het zware werk voor de inhoud, omdat veel potentiële lezers  op basis van hoe goed uw titel is beslissen of ze via uw website, nieuwsbrieven, of sociale media uw content lezen.

Vergeet uw corporate branding  niet te integreren in uw content.
Alle content die u produceert, is een kans om het bereik van uw merk uit te breiden en het beeld van uw professionele expertise te versterken.  Door logo’s en organisatie-informatie toe te voegen vergroot je de brand-awareness. Voorkom echter wel dat u overkomt als een betweter, maar laat zien dat je het probleem van uw doelgroep begrijpt en de middelen bezit om ze te kunnen helpen. In content marketing en social media, is uw merk niet langer alleen een logo. Het gaat erom hoe uw merk eruit ziet, praat en handelt.

Maak uw content interactief.
Als het goed is bestaat uw content portfolio uit meerdere elementen. Schroom niet om links toe te voegen naar extra content, zowel op uw eigen site als daar buiten. Om uw doelen verder te ondersteunen, voegt u onder meer links naar andere content die zijn gemaakt, zoals productinformatie of andere relevante content op websites van derden.

Vergeet bovendien niet om per element een call-to-action toe te voegen. Content moet lezers stimuleren om een bepaalde actie te ondernemen – zoals het bezoeken van uw site, abonneren op uw nieuwsbrief, etc.. Check ook intern of  uw content prospects daadwerkelijk stimuleert om de volgende stap te zetten.

Communiceer met één tone-of-voice.
Zorg dat de tone-of-voice consistent is met uw andere content. In de sociale media wereld van vandaag, moet uw content met een menselijke tone-of-voice uw publiek aanspreken. Het doel is om uw content een consistente tone-of-voice te geven, ongeacht wie het schrijft.

Ondersteun uw content visueel.
Maak waar mogelijk teksten, data en processen inzichtelijk met behulp van visuele ondersteuning. Visuele inhoud maakt het voor de lezer makkelijker uw verhaal te begrijpen. Naast het begrijpelijk maken van de inhoud, maakt visuele ondersteuning uw content ook aantrekkelijker om te lezen. Vermijd het gebruik van de standaard plaatjes en vergeet hier vooral niet te controleren of de beelden die u kiest auteursrechtelijk zijn goedgekeurd voor commercieel gebruik .

Structureer uw inhoud om de leesbaarheid te bevorderen.
Maak de inhoud gemakkelijk te lezen en te scannen, zodat uw doelgroep de content kan consumeren op elk apparaat, zoals bijvoorbeeld  smartphones en  tablets. Het gebruik van bullet points en Bolding kunnen hierbij  helpen. Houd ook uw content links uitgelijnd. En voeg waar mogelijk een inhoudsopgave en management summary toe, zodat de gebruiker makkelijk door uw content kan navigeren.

Regel een final check.
Wanneer u de content te snel wilt publiceren, kan het gebeuren dat u content plaatst met spel- en grammaticafouten. De meeste tekstverwerkers hebben een spellingcontrole, maar pakken lang niet alles op. Het is daarom raadzaam een interne checker te hebben om die laatste foutjes er uit te halen.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: