//
You're reading...
Uncategorized

Content Marketing: formuleer het Waarom, Wie en Wat, oftewel positioneer eerst

De formulering van het Waarom, Wie en Wat, oftewel uw positionering is een begin voor uw content marketing. Effectieve positionering is in dit nieuwe medialandschap cruciaal. U verovert een plek in het hoofd van uw (potentiële) klant door middel van onderscheidende aspecten van uw identiteit te kiezen. De autoriteit, het vertrouwen en de naamsbekendheid in uw bedrijf neemt toe indien u duidelijk het Waarom, Wie en Wat kiest.

Het kiezen wordt voor professionals in de IT-markt steeds moeilijker, omdat er steeds meer producten/ diensten van goede kwaliteit op de markt komen. U moet daarom nadenken over hoe uw product/ dienst aanprijst ten opzichte van concurrenten. De toegevoegde waarde die uw organisatie op de markt heeft, kunt u in ieder geval aan de hand van de volgende aspecten verduidelijken:

– Assortiment (identificatie wensen, behoeften en problemen van uw (potentiële) klanten);
– Kwaliteitsbeleving van uw (potentiële) klant;
– Informatiebehoefte, toegankelijkheid (oplossing, informatie en uw organisatie);
– Gedrag van uw organisatie;
– Kosten (verhouding tussen baten en lasten).positioneren

Productexplosie, organisatie-explosie en media-explosie zorgen ervoor dat u zich als eerst uniek moet positioneren. Het is belangrijk te kijken naar:

– Wat zijn de behoeften van uw doelgroep?
– Past het bij de identiteit van uw organisatie?
– Past het tussen andere positioneringen van producten van concurrenten?

(Figuur: Het MDC-model van positioneren, R. Riezebos)

Positioneren is binnen de marketing de techniek waarmee u uw imago of identiteit voor uw product/dienst, merk of bedrijf creëert in de perceptie van uw doelgroep. De formulering van de positionering moet leiden tot een duurzame relatie met uw interne- en externe doelgroepen. Het claimen van een breinpositie is zowel intern als extern van belang, omdat deze moet matchen om geloofwaardig te zijn en te blijven. Interne doelgroepen horen goed uit te kunnen leggen waar uw organisatie voor staat en wat uw kernwaarden zijn. Zij zijn op deze manier beter in staat het verhaal extern uit te dragen. Het kiezen van een positie is dus een toekomstgerichte activiteit.

Indien u duidelijk het Waarom, Wie en Wat kiest, neemt de autoriteit, het vertrouwen en de naamsbekendheid in uw bedrijf toe….

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: