//
You're reading...
Content strategy, Social media

De digitalisering van Europa brengt voordelen voor de online marketeer

Het aantal internet gebruikers heeft nog nooit zo hoog gelegen als de afgelopen paar jaar. Het aantal gebruikers blijft ook alleen maar stijgen. Deze ontwikkeling heeft absoluut impact op het werkveld van mensen die zich bezig houden met marketing. Het zou een onjuiste uitspraak zijn, als werd gezegd dat online marketing de enige marketing is die er nog toe doet, maar wel is online marketing in al haar vormen steeds sterker aanwezig.

Het aantal middelen om mensen online te bereiken is echter zodanig toegenomen, dat sommige mensen door de bomen het bos niet meer zien. Marketeers willen graag weten wanneer en met welke middelen ze de doelgroep zo effectief mogelijk kunnen bereiken, om onnodige kosten zo veel mogelijk te beperken.

Onlangs heeft comScore, een hoogstaand Amerikaans bureau dat bekend staat om haar data en analytics, een onderzoek gedaan naar de Europese internet markt. Hieruit bleek onder andere dat Europeanen gemiddeld 27 uur per maand online te vinden zijn. Dit is dus een hele mooie mogelijkheid om de doelgroep te bereiken met uw content. Nederland is zelfs één van de landen waar mensen het vaakst online zijn. In België is de grootste groei wat betreft internetgebruikers gemeten. Daar zijn mensen gemiddeld 2 uur langer online per maand dan vorig jaar.

gemiddeldeonlineeuropa

Mensen zijn dus heel veel online; goed nieuws voor de marketeer, maar het wordt nog beter! comScore heeft namelijk ook nog onderzocht waar deze online gebruikers zoal hun tijd doorbrengen op het web. In onderstaande afbeelding is te zien dat het grootste deel van deze mensen op social media zit. Al uw tijd die u in social media heeft gestoken is dus niet voor niks!

PCscreentimeeurope

Wat belangrijk is om mee te nemen uit dit onderzoek is dat u met de digitalisering van Europa steeds meer kansen zal krijgen om potentiële klanten aan te trekken via online content. Het onderzoek wijdt nog verder uit over wanneer u uw doelgroep moet aanspreken en zelfs is onderzoek gedaan naar welke apparaten het meest effectief zijn op die momenten.

Het is wel zaak om uw marketing op deze groei aan te passen en niet te gaan wachten tot er vanzelf nieuwe klanten komen. Meer klanten betekent meer kansen, maar tegelijkertijd ook dat doelgroepen nog scherper moeten worden gedefinieerd en specifieker moeten worden aangesproken. Hier ligt de uitdaging voor bedrijven die op zoek zijn naar groei door middel van online marketing.

Bron: http://www.comscore.com/dut/Insights/Events_and_Webinars/Webinar/2013/2013_Europe_Digital_Future_in_Focus_Webinar

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: