//
You're reading...
Uncategorized

Service blijft niet hangen bij persoonlijk contact

Mensen zijn steeds meer online, kijk naar de opkomst van tablets, de noodzaak van smartphones en de mate waarin iedereen in staat is op ieder moment van de dag over informatie te beschikken die hij of zij nodig heeft. Het is immers online zo te vinden. Ook zakelijk is deze trend zichtbaar. Informatie wordt online gevonden, vergaderingen gebeuren online via videoconferentie en steeds meer beslissingen worden ondersteund door informatie gevonden op internet. Persoonlijk contact als service is volgens veel bedrijven niet online mogelijk. Maar als er zoveel dingen al online gebeuren, blijft je service dan niet juist achter als je alleen op kantooruren bereikbaar bent?

Persoonlijk klantcontact is niet de enige optie die een B2B-bedrijf mag bieden. Als er geen alternatieven voor persoonlijk contact worden geboden, blijf je achter op je service. Toch is dit woord vaak het pronkstuk van een organisatie en wordt persoonlijk contact gezien als de hoogst haalbare vorm van service. Maar wie zegt dat je klanten alleen persoonlijk te woord gestaan willen worden?
Soms is het makkelijk om een contactpersoon te bellen, maar als een klant ’s avonds of in het weekend bepaalde zaken wilt regelen, is er niemand bij wie hij terecht kan. Wil je hierop inspringen, zou je als organisatie 24 uur per dag iemand beschikbaar moeten stellen bij wie klanten terecht kunnen. Met alle mogelijkheden die er online zijn, is dit gekkenwerk.

Hier komt webselfcare om de hoek kijken, wat eigenlijk niets anders is dan service via het web. Toch staan bedrijven soms wat huiverig tegenover een online manier om klanten service te bieden, omdat het vaak nog onbekend is. Binnen de B2C-markt is webselfcare al langer een bekend begrip en is het geïntroduceerd voor kostenbesparing. Persoonlijk contact hoeft niet volkomen te worden verbannen, webselfcare moet als aanvulling gelden voor je huidige contactaanbod.

Veel bedrijven denken dat persoonlijk contact het belangrijkste deel is van een goede service, maar ben je niet klantgerichter als je klanten ook buiten kantooruren de mogelijkheid biedt hun zaken te regelen? Met webselfcare wordt gemak gecreëerd, waar mensen niet alleen privé, maar ook op het werk gek op zijn. Het aanbieden van webselfcare doe je om in de behoefte van de klant tegemoet te komen: niet afhankelijk zijn van anderen om zaken te regelen, maar dit op ieder gewenst moment zelf te doen.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: