//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy

Sharen van je content via social media. A piece of cake, of toch niet?

Binnen content marketing zijn er vele verschillende mogelijkheden om content te publiceren en te verspreiden, zo ook via social media. Uit onderzoek uitgevoerd door het Content Marketing Institute en Marketingprofs, is gebleken dat 87% van de ondervraagden social media gebruikt om content  te verspreiden. In 2012 was LinkedIn het meest gebruikte social media kanaal voor het delen van B2B content. Dit in tegenstelling tot 2011, toen Twitter nog het meest werd gebruikt voor deze doeleinden. (zie afbeelding).

percentage of B2B marketersHet klinkt natuurlijk vrij simpel: content ontwikkelen, via collega´s en de bedrijfspagina delen en zo verspreidt het zichzelf over het platform. Maar er zit natuurlijk veel meer achter dan dat. Via welke kanalen moet je content verspreiden om zo het gewenste resultaat (de marketing- en salesdoelstellingen) te behalen? En is LinkedIn, als het meest gebruikte social media platform voor content sharing, ook geschikt voor uw organisatie?

In de blog van Nicky van Rheeden zijn een aantal tips gegeven voor het ontwikkelen van content. Daar kwam al naar voren dat het ontwikkelen van content niet zo makkelijk is als het in eerste instantie lijkt. Maar wat doe je nu nadat je content hebt ontwikkeld? Waar, voor wie en door wie moet de content worden verspreid?

De vier belangrijkste vragen die je jezelf moet stellen zijn:

1.            Tot wie richt ik me?
2.            Waar bevinden deze organisaties/personen zich in de markt?
3.            Van welke social media maken zij gebruik?
4.            Welke behoeften hebben zij?

Wanneer je weet op welke social media jouw doelgroep actief is en wat hun behoeften zijn, moet je jezelf als organisatie de volgende vragen stellen:

1.            Welke social media kanalen zijn geschikt voor onze content?
2.            Welke content willen wij gaan publiceren?
3.            Wat is ons bereik op dit moment via de verschillende social media kanalen?

Maak het jezelf vooral niet te moeilijk. Jij weet immers als beste waar jouw doelgroep actief is en op welke manier zij benaderd willen en moeten worden.

Mocht je jezelf nog afvragen waar andere organisaties tegenaan lopen bij het delen van content via social media, bekijk dan de infographic hieronder met daarin de meeste opvallende resultaten uit het onderzoek:

B2B-contentmarketing-infographic

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: