//
You're reading...
B2B marketing

Is er samenhang tussen uw online en offline communicatie?

SamenhangDe vraag die veel organisaties niet voor de volle 100% met Ja kunnen antwoorden. Toekomstgericht denk ik dat wij te maken zullen krijgen met een onbalans tussen de online en offline communicatie. Dit houdt echter niet in dat uw plan onevenwichtig moet zijn. De doelgroep, doelstelling en boodschap moeten SMART geformuleerd zijn, zodat de communicatie van uw organisatie eenduidig is. De keus is aan u, wilt u wel of geen synergie tussen uw online en offline communicatie?

Het spreekt voor zich dat de doelgerichte content van de website, social media, etc. helder en overzichtelijk gepresenteerd dient te worden. Het is tegenwoordig een kunst om deze doelgerichte content via whitepapers, seminars, etc. helder, overzichtelijk en niet te vergeten in samenhang met alle andere communicatie-uitingen te presenteren.

Tegenwoordig wordt er meer aandacht besteed aan de strategie van de online communicatie, terwijl deze net zo belangrijk is voor de offline communicatie. Er moet één lijn getrokken worden over de communicatie-uitingen van de uiteenlopende kanalen, zodat de boodschap voor uw doelgroep duidelijk is.

Een voorbeeld voor het creëren van samenhang tussen online en offline communicatie is het volgende. In combinatie met The Tooling Event, Infosecurity en Storage Expo wordt de online tool MyExpo aangeboden. Hierbij kunnen beursbezoekers zich d.m.v. online communicatie voorbereiden op de beurs. Zij kunnen via de website bijv. exposanten, seminars, whitepapers, etc. bekijken. Op deze manier kunnen beursbezoekers zich online optimaal voorbereiden voor het offline beursbezoek. Daarnaast kunnen ook exposanten zich online optimaal voorbereiden op de beurs. Beursbezoekers kunnen bijv. whitepapers over een specifiek IT-thema downloaden, waardoor exposanten de gegevens hebben van deze beursbezoekers. Op deze manier kunnen exposanten beursbezoekers offline benaderen naar aanleiding van bijv. het downloaden van whitepapers en inspelen op de behoefte. Hierdoor wordt er zowel online als offline samenhang gecreëerd.

Uitblinkende samenhang tussen uw online én offline communicatie kan wel degelijk succesvol zijn. Als u herkenning en tevredenheid wilt opwekken bij uw doelgroep, vergeet dan niet een eenduidige houding aan te houden.

Bron afbeelding: http://www.symbool.com/aanbod/ios-analyse/

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: