//
You're reading...
Content strategy, Leadgeneratie

Bereikt u de klant op het juiste moment met de juiste content?

Content marketing speelt een steeds grotere en belangrijkere rol bij organisaties. Het doel van content marketing is om in het begin van de inkoopcyclus de dialoog te starten met de doelgroep. Belangrijk hierbij is om de juiste content te produceren om op een informatieve manier een langdurige relatie op te bouwen met de (potentiële) klant. Echter het ontwikkelen van de juiste content is een struikelblok waar veel organisaties tegenaan lopen.

Heeft u moeite met het produceren van goede content? Wilt u inhoudelijke content ontwikkelen, maar dreigt het document een bedrijf -en/of productbrochure te worden?

Back to BasicVoordat u begint met het ontwikkelen van content moet u terug naar de basis van Marketing en stelt u uzelf onder andere de volgende vragen:

  • – Wie is mijn doelgroep?
    – Wat is mijn doelstelling? Wat zijn mijn doelstellingen?
    – Welke boodschap wil ik mijn doelgroep meegeven?

Oftewel zoals Nancy Liberman, vice president of marketing bij IMN Inc en auteur bij het Content Marketing Institute, het omschrijft in haar artikel hierover: het beantwoorden van deze vragen vormt de basis van de content strategie.

Na het creëren van een content strategie kunt u als organisatie overgaan tot het ontwikkelen van de juiste content. Hou hierbij in gedachten dat u de potentiële klant op het juiste moment met de juiste content wilt bereiken. De verschillende fasen van het inkoopproces vereisen dan ook verschillende soorten content, zoals bijvoorbeeld een whitepaper in de zoekfase naar informatie over een bepaald probleem of een bepaalde oplossing en meer diepgaande content in de vorm van een reference case in de selectiefase. Pas later in het inkoopproces zal de merknaam een rol gaan spelen. Zorg ervoor dat u bij het ontwikkelen van de juiste content de volgende cruciale punten meeneemt:

  1. Zorg voor authenticiteit: ontwikkel inhoudelijke en authentieke content! De doelgroep is eerder geneigd om content te lezen waarin hun behoefte wordt voorzien en zal dit ook eerder verspreiden en erover praten.
  2. Maak frequente en gevarieerde content: zorg voor een goede aanvulling van inhoudelijke, relevante en gevarieerde content voor een optimaal effect, zodat de doelgroep getriggerd wordt om de content te blijven lezen.
  3. Zorg ervoor dat je content relevant is: spreek de doelgroep aan als individu zodat ze zich aangesproken voelen en bereid zijn om deel te nemen aan het gesprek (dialoog).
  4. Wees transparant!

Kortom: met de juiste content op het juiste moment kunt u de doelgroep beter bereiken en zorgen voor meer engagement onder uw doelgroep en gebruik content marketing voor het opbouwen van een waardevolle en langdurige relatie met uw doelgroep!

(Bron afbeelding: http://www.jimjacksonlive.com/motivational-blog-articles/bid/89302/Back-to-Basics-Simple-Steps-for-Business-Success )

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: