//
You're reading...
Content strategy, Uncategorized

Content management verweven met Internetglobalisatie, wat betekent dat?

Omni-channel, Internet of things, Hybrid IT zijn termen die volgens CMSwire de boventoon gaan voeren dit jaar. Niet heel vreemd ook als we kijken naar de trends van de afgelopen jaren. Uit cijfers van de jaarlijkse Cisco Visual Networking Index komt naar voren dat het aantal zakelijke internetgebruikers wereldwijd jaarlijks met 8% zal toenemen tot aan 2016. Het wereldwijde mobiele internet verkeer neemt jaarlijks met factor 3 toe. Zinvol is om deze cijfers te beschouwen als een maatstaf voor de gigantische omvang van communicatie en data waar we ons op dit moment in begeven.

De onderstaande infographic van CMSwire laat zien welke richting bedrijven in zullen slaan in antwoord op deze recente technologische ontwikkelingen.

Image

Een van de meest razendsnelle ontwikkelingen van de afgelopen jaren is naar mijn mening ingezet door de toegankelijkheid van mobiele apparaten op het internet, wat ik als de term Internetglobalisatie stel. De cijfers van CMSwire in combinatie met de cijfers uit de Cisco Visual Networking Index laat zien dat de toegang tot- en het delen van informatie over het internet een van de ankers van de huidige maatschappij is geworden.

Nu is content management het algemene antwoord van bedrijven om in te gaan op de razendsnelle veranderingen zichtbaar in het wereldwijde internetklimaat. Het beeld van beheer is veranderd van informatie distribueren naar informatie controleren en beheren. Met de multi-channel marketing visie, waarin alles over zoveel mogelijk communicatiekanalen moest worden verspreid, is de visie verlegd naar een omni-channel visie. Wat betekent dit eigenlijk voor content marketing zoals het nu is?

Bedrijven zullen meer en meer de focus moeten leggen op de afstemming van deze kanalen en zorgen dat deze dezelfde boodschap uitdragen. De focus moet weg van het zoveel mogelijk zenden van informatie naar het controleren van de effecten van hetgeen je aan het uitzenden bent. De kracht van online profileren is pas merkbaar als je in staat bent de gegevens die van hieruit voortvloeien kan beheren en kan controleren. Met de toenemende informatie over internetgedrag via social media, web analyse tools en SEO implementatie wordt het intens belangrijk om zorgvuldig met deze waardevolle informatie om te gaan.

Content management en Internetglobalisatie zijn diep met elkaar verweven en het bedrijf wat de effecten van byod, social media en deze internetglobalisatie meetbaar maakt en beheerd zal niet ondergesneeuwd raken in de lawine van dataverkeer.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: