//
You're reading...
B2B marketing, Lead nurturing

Old school vs. moderne leadgeneratie

Dat leadgeneratie er tegenwoordig heel anders uitziet dan pakweg 10 tot 15 jaar geleden, zal iedereen beamen. Er zijn immers vele nieuwe mogelijkheden bijgekomen om leads te kunnen genereren. Het web, e-mail, vituele events en social media, het zijn allemaal leadgeneratiekanalen die de afgelopen jaren sterk zijn opgekomen. En toch zijn er B2B marketeers die blijven hangen in een meer old school vorm van leadgeneratie.

Want niet alleen de mogelijkheden voor leadgeneratie zijn veranderd, ook vraagt  leadgeneratie tegenwoordig om een andere aanpak. En juist daar gaat het nog weleens mis.

Want we weten wel dat onpartijdige en onafhankelijke whitepapers tegenwoordig meer opleveren, toch verwachtten veel B2B marketeers nog altijd dezelfde resultaten met behulp van inhoudelijk gekleurde productbrochures. En ook weten velen dat het belangrijk is om een relatie op te bouwen met een lead, maar betekent dit dat cold calling massaal is ingeruild voor lead nurturing?

Bekijk onderstaande vergelijking tussen old-school en moderne leadgeneratie en vraag uzelf af: bent u al volledig overgestapt op moderne leadgeneratie of bent u ook nog stiekem (deels) blijven hangen in de old school variant?

Bron: Spark by Marketo

Over Mandy Woltjes

Marketing Manager @ Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: