//
You're reading...
B2B marketing

Infographic: Online marketing anno nu

Het gedrag van zowel consumenten als bedrijven op het internet verandert constant. De laatste jaren hebben er verschillende gebeurtenissen plaatsgevonden, waaronder  de opmars van sociale media, mobiel internet en tablets, die invloed hadden op dit gedrag. Deze snelle groei kan als gevolg hebben dat bedrijven het inzicht in de markt verliezen. Hoe ziet deze markt er ook alweer uit?

De infographic “Online Marketing in 2012: What You Need to Know”, gepubliceerd door Prestige Marketing, geeft een overzicht van cijfers en handige tips die kunnen helpen om met de mogelijkheden van anno nu de gewenste doelgroep online te bereiken. Enkele opmerkelijke bevindingen:

Smartphones

Het aantal zoekopdrachten in online zoekmachines via de mobiele telefoon is over 2011 met 400% gegroeid ten opzichte van 2012. Dat deze markt dan ook steeds interessanter wordt is ook opgemerkt door online retailers.  44% van de online retailers investeert dan ook meer in de mobiele mogelijkheden.

Sociale media

Een kwart van de tijd die consumenten online besteden wordt gespendeerd aan sociale media. Het feit dat 70% van de sociale netwerkers ook online shopt laat zien dat hier grote kansen liggen voor marketeers. Dat 51% van de consumenten online winkels bezoekt wanneer zij zijn ingelogd op Facebook bevestigd deze stelling.

E-mail

Verder toont de infographic dat e-mailmarketing nog altijd potentie heeft. Zo is 68% van de bedrijven van plan om dit jaar sociale media in e-mails te integreren en 44% e-mails wil optimaliseren voor mobiel gebruik.  Sociale media kunnen bijvoorbeeld worden ingezet om aankopen te delen met anderen (via sociale media in een bevestigingsmail), te beoordelen en voor follow-up.

Beoordeling

Verder toont het figuur dat 33% van de consumenten verwacht beoordelingen bij producten of diensten te kunnen zien en dat er op personen die een dergelijke beoordeling onder ogen krijgen 105% meer conversie behaald kan worden. Noodzaak dus om te zorgen dat beoordelingen zichtbaar zijn om te voorkomen dat consumenten naar de prijzen van concurrenten gaan zoeken.

Analytics

Het feit dat 46% van online winkels van plan is om meer aandacht te vestigen op analytics en 76%  van de analytics gebruikers aangaf interessante informatie te hebben achterhaald, bevestigd het gezegde: meten is weten.

Om Danielle Sacks, schrijver bij Fast Company, te citeren: “.. the internet has turned what used to be a controlled, one-way message into a real-time dialogue with millions”. Tijd om met die miljoenen te in gesprek te gaan!

Infographic: Online Marketing in 2012

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: