//
You're reading...
Marketing & Sales Alignment, Uncategorized

Infographic: The Gold Standard of Content Marketing

Het artikel: De anatomie van content marketing” toonde aan dat het gebruik van content marketing voor bedrijven onder andere kan resulteren in verhoogde zichtbaarheid, groter bereik en het verkrijgen van een bepaald imago. Natuurlijk goed om te weten wat content marketing opbrengt, maar waar moeten we op letten bij het creëren van content?

De onderstaande infographic “The Gold Standard of Content Marketing”, gebaseerd op een artikel geschreven door Helen Clark,  toont een vergelijking tussen het produceren van goud en het schrijven van content.

Net zoals een hoge kwaliteit erts essentieel is voor het produceren van goud, zo is het vinden van hoge kwaliteit bronnen essentieel voor het schrijven van content. Alhoewel er bronnen in overvloed zijn, is het belangrijk om te graven naar bronnen met een hoge kwaliteit. Net als bij goud, zal een slecht component immers leiden tot een eindproduct van lage kwaliteit. Een doorgewinterde goudzoeker zal moeiteloos het verschil zien tussen erts dat de moeite waard is om te bewerken en erts dat zelfs niet de moeite waard is om op te pakken. Helen Clark trekt dit verband door naar een marketeer die aan de slag gaat met content. Deze dient te onderzoeken of het daadwerkelijk rijk is aan nuttige details en gebaseerd is op feiten.

Vervolgens wordt er waarde toegevoegd aan de erts door deze te bewerken, op te poetsen en te polijsten. Dit geldt ook voor content. Er dient grote zorg besteed te worden aan het bewerken om zo de waarde te verhogen. Een ruwe of slordige afwerking (bijvoorbeeld spelfouten) zal de waarde van het eindproduct drastisch verlagen. Net als bij sieraden dient de content vervolgens mooi verpakt te worden (om leesbaarheid te optimaliseren en nieuwsgierigheid te wekken) en moet het mogelijk gemaakt worden voor de lezer om zijn waardering te tonen.

Na tentoonstelling zullen verschillende partijen kritisch naar de geplaatste content kijken. Wanneer ook zij van mening zijn dat de content van hoge kwaliteit is, zullen zij door de content te lezen, delen en waarderen, uiteindelijk een “stamp of approval” geven. Deze blijk van waardering zal vervolgens andere voorbijgangers motiveren om ook eens een blik op het “kunstwerk” te werpen.

Het mag duidelijk zijn dat het schrijven en publiceren van content veel aandacht vergt. Dat deze aandacht niet voor niets is, wordt helder samengevat door Shane Snow, schrijver bij Mashable:  “Blogging, tweeting and posting not only generate brand awareness and buzz; they also build links, which are like gold in Google’s ranking algorithm.”

Infographic: The Gold Standard of Content Marketing:

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: