//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Leadgeneratie, Marketing ROI

TOP 7 Valkuilen bij Content Marketing

Recentelijk is door Focus.com het ‘Technology Marketers Handbook’ uitgegeven met hierin een overzicht van de verschillende prioriteiten voor  IT marketeers. Onderwerpen die worden beschreven zijn onder andere Positioning and Branding, Social Media, whitepaper marketing, Demand Generation en Marketing Technology.

In dit handboek wordt ook ingezoomd op content marketing waar volgens het content institute tegenwoordig gemiddeld 25% van het marketingbudget en tijd in geinvesteerd wordt. In het handboek wordentips en tricks gedeeld over misschien wel het snelst groeiende marketing instrument voor IT bedrijven. In de praktijk blijkt echter wel dat er een groot gat bestaat tussen wat IT marketeers goede content vinden en wat de IT professional goede content vindt. Focus.com interviewde enkele IT Profs binnen hun netwerk en hieruit kwamen onder andere de volgende tips voor het opstellen van content.

Tips voor het opstellen van content:

  • Wees bondig en duidelijk
  • Wees realistisch en professioneel
  • Gebruik specifieke voorbeelden en feiten
  • Ken je doelgroep en weet wat de behoeften zijn

Maar in het handboek wordt ook een top 7 meegegeven van valkuilen op het gebied van content marketing.

De TOP 7 valkuilen bij Content Marketing zijn:

  1. Het niet opstellen van een goed opgesteld proces voor content creatie, productie en publicatie
  2. Het niet volgen/ ontbreken van een content kalender
  3. Het ontbreken van een verhaallijn/ volgorde van de verschillende content stukken
  4. Kwantiteit wordt boven kwaliteit gesteld
  5. Het creëren van content die te algemeen is qua boodschap
  6. Te veel vertellen in 1 verhaal
  7. Vergeten van een call-to-action in de content

Het ‘Technology Marketers Handbook’ is gratis te downloaden via deze link http://www.focus.com/posts/focus-technology-marketers-handbook-2012-edition/

Over Jordi van Herk

Entrepreneur, expert on B2B marketing, content marketing, online lead generation, lead nurturing in B2B technology market. Founder of Marqit (online lead generation company for Technology Vendors) & The Tooling Event (biggest IT Event in the Benelux). Father of a beautiful daughter and son. Life motto: carpe diem!!

Reacties

Een gedachte over “TOP 7 Valkuilen bij Content Marketing

  1. Als collega leadgenerator en werkzaam voor virgoleads.com kan ik een eind mee in jullie redenering. Wat ik zelf belangrijk vind is dat er een duidelijke alinea indeling is op een tekstpagina. Deze mogen worden aangeduid met een kleine titel, waardoor het beter leesbaar wordt. Succes met de business.

    Geplaatst door Edu Andriesen | 29/02/2012, 9:35 pm

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: