//
You're reading...
Content strategy

De Content Marketing Explosie!!

Het Content Marketing Institute heeft samen met MarketingProfs een onderzoek uitgevoerd onder meer dan 1.000 B2B marketeers en hieruit blijkt dat 90% van de B2B marketeers inzet op  content marketing in 2012.

Binnen de ‘Professional Services’ en ‘IT-markt’ markt is dit aandeel zelfs nog hoger met respectievelijk 94% en 93%. Daarnaast geeft 60% van alle respondenten aan dat zij in 2012 ook meer gaan besteden aan content marketing.

Maar wat is content marketing?
Om dit onderzoek af te bakenen heeft het Content Marketing Institute hiervoor de volgende definitie gehanteerd: Content marketing is het creëren en distribueren van educatieve en/of uitdagende content in diverse formaten met als doel het uitbouwen van naamsbekendheid, het aantrekken van nieuwe klanten en het verhogen van de binding met de klant.

Deze cijfers tonen dus aan dat content marketing niet meer weg te denken is uit de hedendaagse marketinginstrumenten van B2B marketeers, maar hoe zet je nu een ideale content marketing strategie op? Op dit moment wordt meer dan een kwart van het budget en tijd in content marketing gestopt, maar hoe en op welke manier meet je nu de effectiviteit van een campagne? Dit onderzoek zoomt nader in op:

  • Doelstellingen Content marketing (leadgeneratie, brand awareness, traffic genereren)
  • Effectiviteit van de verschillende soorten content
  • Diverse soorten content zoals video, artikelen, social media en whitepapers,
  • Geeft een overzicht van mogelijke distribitie vormen
  • Uitdagingen van marketeers (content creatie, budget)
  • Content relevantie (zorg dat het in lijn ligt met de buying cycle van uw klant)

Belangrijkste doelstellingen voor content marketing:

  1. Brand Awareness
  2. Acquisitie
  3. Leadgeneratie
  4. Klantenbinding/retentie

Meest populaire content marketing tactieken:

  1. Artikelen plaatsen
  2. Social media
  3. Blogs

Snelst groeiende content marketing tactieken:

  • Blogs (toename 27%)
  • Whitepapers (toename van 19%)
  • Videos (toename van 27%)

Het hele onderzoeksrapport is hier te downloaden.

Of bekijk bekijk de onderstaande Infographic, gecreëerd door Bleuglass Interactive op basis van het onderzoeksrapport:

Infographic van Bleuglass Interactive

Over Jordi van Herk

Entrepreneur, expert on B2B marketing, content marketing, online lead generation, lead nurturing in B2B technology market. Founder of Marqit (online lead generation company for Technology Vendors) & The Tooling Event (biggest IT Event in the Benelux). Father of a beautiful daughter and son. Life motto: carpe diem!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: