//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Marketing & Sales Alignment

Een klik op uw content – En dan….?

Kliks worden vaak gebruikt om de mate van succes van een B2B content marketing campagne aan te duiden. Ook wel eens een van uw collega’s horen roepen “jongens we hebben deze maand wel 100 kliks op onze whitepapers gehad”. Maar wat betekend die klik nu eigenlijk en wat is de reactie van de klikker? Heeft u zich wel eens verplaatst in positie van de gene die klikt op uw content? Het aantal klikken op uw content heeft eigenlijk maar weinig te maken met het succes van de campagne.


Een klik kan resulteren in een verscheidenheid aan reacties bijvoorbeeld:

  • Ik ben benieuwd…. oeps, niet wat ik dacht dat het zou zijn, back-knop
  • Ik dacht dat dit een goed whitepaper zou zijn, maar 2009?
  • Net wat ik zocht, bedankt!
  •  Dit whitepaper moet ik delen met mijn collega’s want dit moeten zij ook lezen – share
  • Pfff wat een reclame
  • Dit whitepaper heeft mij op nieuwe ideen gebracht laat ik snel dit bedrijf gaan volgen via Twitter of hebben ze misschien en RSS feed?
  • Al weer zo’n whitepaper over hetzelfde als al die anderen

Welke reactie roept uw content op bij klikkers?

Een aantal aandachtspunten voor het genereren van positieve reacties op uw content:

  • Als u gebruik maakt van e-mail nieuwsbrieven maak dan gebruik van gesegmenteerde lijsten. Zo zorgt u ervoor dat de juiste persoon de juiste content ontvangt
  • Ontwikkel personages om u te kunnen verplaatsen in de behoefte van uw potentiële klant
  • Voorkom een directe sales pitch in uw content
  • Ontwikkel content voor elke fase binnen de aankoop cyclus
  • Gebruik woorden en alinea’s die aansluiten bij het taalgebruik van uw lezer
  • Ontwikkel geregeld nieuwe content
  • Zorg ervoor dat de uitleg of samenvatting over een document op uw site aansluit bij de inhoud van het document
  • Zorg ervoor dat de call to action voor de klik op uw content aansluit bij de inhoud van het document.
  • Zorg ervoor dat uw content de lezer aanzet tot nadenken vertel hem iets nieuws.

Een groot aantal kliks op uw content is natuurlijk altijd mooi maar het genereren van positieve reacties is veel belangrijker. Iemand die klikt op uw whitepapers maar daarna een negatieve reactie heeft zal immers nooit converteren naar een sales lead of klant.

Over Thomas Gussekloo

Online Project Manager bij Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: