//
You're reading...
Leadgeneratie

Leadgeneratie: do’s en don’ts

Op het internet zijn hele waslijsten aan do’s en don’ts te vinden. Zo ook wat uw bedrijf wel en niet moet doen bij het uitvoeren van een leadgeneratie campagne. Hier onze top vier do’s en don’ts wanneer het aankomt op leadgeneratie.

Top 4 do’s

Bied informatie over uw oplossingen gericht aan
Leadgeneratie gericht op specifieke doelgroepen zal niet alleen de hoeveelheid leads verhogen, maar ook de kwaliteit. Als de prospect proactieve stappen heeft genomen om interesse in het productaanbod te tonen, dan betekent dit dat de marketeer er in geslaagd is om de juiste informatie over de passende oplossing aan te bieden.

Bied kwalitatieve content aan in ruil voor contactgegevens
We hebben het al eens gehad over het bieden van een whitepaper met kwalitatieve inhoud als waarde voor de lezer. Zodra u kwalitatieve content biedt, zult u eerder de gewenste contactgegevens verkrijgen.

Verspreid de content op verschillende plekken online
De content kan via verschillende online netwerken worden verspreid om de traffic te optimaliseren. Hierbij is het wel belangrijk om plekken te kiezen waar de doelgroep ook te vinden is. Bezoekers van het netwerk moeten wel geïnteresseerd zijn in de door u aangeboden content.

Zorg bij opvolging voor offline communicatie
Binnen de zakelijke markt zal een telefoongesprek achteraf veel meer opleveren dan het versturen van een e-mail. Het zal helpen bij het sluiten van de deal of het op zijn minst versnellen. De menselijke interactie zal er in ieder geval voor zorgen dat de relatie met de lead persoonlijker wordt én dat er een langdurige relatie wordt opgebouwd.

Top 4 don’ts

Niet nadenken over de doelgroep
Het is niet verstandig om uw klanten te beschouwen als één en dezelfde: wat bij de ene klant wel werkt hoeft niet bij de ander te werken. Zorg ervoor dat u verschillende doelgroepen op verschillende manieren benaderd. Bij sommige leads verloopt het proces wat langzamer dan bij anderen, maar deze kunnen uiteindelijk wel meer opleveren.

Aangeboden content lijkt op een verkooppraatje
Projecteer niet gelijk het product of de dienst en noem niet honderd keer uw bedrijfsnaam. Dit zorgt eerder voor irritatie bij de lezer.

Lead wordt niet op tijd opgevolgd
Zorg bij leadgeneratie voor een snelle follow-up. In dit artikel kunt u meer lezen over het opvolgen van een lead.

Geen content marketing gebruiken in uw leadgeneratie campagne
Uit onderzoek blijkt dat content marketing steeds populairder wordt als het gaat om leadgeneratie. Daarnaast toonde het onderzoek aan dat bij content marketing met een gering budget grote resultaten te behalen zijn.

Dit zijn slechts enkele van de do’s en don’ts bij het inzetten van leadgeneratie. Bedenk dus goed wat wel en niet te doen bij het opzetten van een leadgeneratie campagne.

Over Estelle Alsemgeest

Student commerciele economie Stagiaire @ Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: