//
You're reading...
Content strategy, Leadgeneratie

Onderzoek: “Content marketing meest gebruikte B2B marketingstrategie voor leadgeneratie”

Volgens een recent onderzoek van HiveFire Inc. onder 366 Amerikaanse marketeers stappen B2B marketeers steeds vaker af van de traditionele marketingtechnieken en kiezen ze in toenemende mate voor content marketing. Sterker nog, met een grote meerderheid van 82% die kiest voor content marketing, is deze strategie zelfs populairder geworden dan search marketing, evenementen én PR.

Maar waarom kiezen B2B marketeers massaal voor content marketing? Volgens het onderzoek is het nummer één doel het genereren van leads. Niet minder dan 78% van de respondenten heeft aangegeven content marketing in te zetten voor het stimuleren van sales en het genereren van leads. Gevolgd door het verkrijgen van thought leadership (35%) en het vergroten van de naamsbekendheid (35%).

Opvallend is echter wel dat men op dit punt niet veel geld uitgeeft. Uit de onderzoeksresultaten blijkt namelijk dat meer dan de helft van de B2B marketeers slechts een kleine 30% van het budget aan content marketing te besteden heeft. Oftewel, ‘content marketing is helping marketers achieve top objectives with a small portion of the budget.’ Content marketing is dus niet alleen de meest gebruikte B2B marketingstrategie voor leadgeneratie, het is ook nog eens een tactiek waarmee met een gering budget grote resultaten zijn te behalen.

Over Mandy Woltjes

Marketing Manager @ Marqit

Reacties

2 gedachtes over “Onderzoek: “Content marketing meest gebruikte B2B marketingstrategie voor leadgeneratie”

  1. Goed om te lezen dat meer onderzoek wordt gedaan naar content marketing; in Joe Pulizzi’s jaarlijkse benchmark (ook in de US) komen soortgelijke cijfers naar voren; In Nederland lopen we echter erg achter. In de B2B Marketing Barometer 2011, een onderzoek van spotONvision en TNS-Nipo, komt naar voren dat 51% van de Nederlandse marketing managers in B2B niets doet aan content marketing en 9% “weet het niet”, hmmm dat zal vast gaan veranderen.

    Geplaatst door ingrid archer | 18/10/2011, 6:41 am

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Leadgeneratie: do’s en don’ts « Marqit Marketingblog - 04/11/2011

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: