//
You're reading...
Leadgeneratie

Wat te doen als uw leadsources `droogvallen`?

Elk bedrijf krijgt er wel eens mee te maken, het aantal leads dat binnenkomt via de netwerken van uw individuele sales medewerkers loopt terug en ook via de marketingafdeling lijkt het aantal leads dat binnenkomt te stagneren.

De afgelopen financiële crisis heeft een gat geslagen in het budget dat de marketingafdeling kan besteden aan het genereren van leads. Daarnaast zijn uw klanten en doelgroep op zoek  naar creatieve oplossingen en nieuwe manieren om hun business te laten groeien. Als uw marketingafdeling verantwoordelijk is voor uw leads, wat zijn dan de stappen die u moet nemen om ervoor te zorgen dat leads toch klanten worden?

  1. Herdefinieer uw leads
    Sales en marketing zullen samen moeten werken  om te herdefiniëren wat een kwalitatief goede leads is. Door deze herdefinitie kunt u ervoor zorgen dat uw sales medewerkers meer gesprekken voeren met potentiële klanten. Let er bij het herdefiniëren van uw leads wel op dat de kosten met betrekking tot de productiviteit van uw medewerkers niet te hoog oplopen.
  2. Benader “oude” leads opnieuw
    Leads die u via één van uw kanalen heeft binnengekregen, maar nooit klant zijn geworden, kunt u gemakkelijk opnieuw benaderen met een vergelijkbaar aanbod.  Dit kan op korte termijn zorgen voor meer conversie.
  3. Referenties
    Vraag uw huidige klanten om referenties. Referenties zorgen vaak voor kwalitatief goede leads die naar verhouding gemakkelijker zijn om te zetten naar een deal.
  4. Nieuwe klanten of nieuwe business
    Doordat de focus vaak ligt op het aantrekken van nieuwe klanten wordt er vergeten dat het aantrekken van nieuwe business uit bestaande klanten snel resultaat kan opleveren.
  5. Zet de dialoog met uw doelgroep voort
    Hoewel uw klanten en doelgroep op dit moment misschien niet direct overgaan tot het ondertekenen van een contract of het aanschaffen van een van uw producten, is het van groot belang de dialoog met uw doelgroep op gang te houden. Door het ontwikkelen van whitepapers, reference cases en andere inhoudelijke documenten over uw projecten en producten kunt u uw doelgroep leren wat zij aan uw oplossing of dienst hebben.  Hierdoor blijft u bij uw doelgroep een belangrijke speler en zullen zij, als zij gaan investeren,  als eerste aan u denken.

De hierboven genoemde punten zijn vrijwel allemaal gericht op de korte termijn.  Wellicht is het van nog groter belang een duidelijke strategie te ontwikkelen voor het genereren van leads. Hiermee voorkomt u dat u in de toekomst opnieuw zonder leads komt te zitten. Marqit kan u helpen bij het genereren van kwalitatief goede leads. Kijk voor de mogelijkheden op www.marqit.com.

Over Thomas Gussekloo

Online Project Manager bij Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: