//
You're reading...
B2B marketing, Leadgeneratie, Social media

Waarom LinkedIn noodzakelijk is binnen de B2B marketingmix

Dat social media inmiddels niet meer is weg te denken uit de Nederlandse professionele marketingmix, is geen grote verrassing meer. Uit een recent onderzoek van Worldcom blijkt zelfs dat wereldwijd 54% van de B2B bedrijven hun social media uitgaven voor 2011 hebben verhoogd ten opzichte van 2010. Ook binnen de B2B markt krijgt social media dus steeds meer toegang tot de professionele marketingmix. Speciale aandacht dient hierbij uit te gaan naar LinkedIn, het zakelijke social medium dat door 72% van de Worldcom respondenten wordt gebruikt én onlangs door B2B marketeers werd verkozen tot de grote favoriet in termen van Return-On-Investment.

Deze populariteit van LinkedIn onder B2B marketeers wordt nog eens extra onderstreept door Lewis Howes, co-auteur van het in 2009 verschenen boek Linked Working. In een recent interview op socialmediaexaminer.com omschrijft hij LinkedIn namelijk als iets dat veel meer is dan slechts een verzameling CV’s: het is de ‘most powerful business networking site on the planet’. En dat komt mede door het profiel van de zakelijke LinkedIn gebruiker.

Niet alleen is het gemiddelde inkomen van de LinkedIn gebruiker namelijk hoger dan bij Facebook het geval is, ook kan 45% van alle LinkedIn gebruikers worden gezien als een decision maker. Kortom, ‘you are dealing with people who understand business, are looking to do business and can make decisions around business,’ aldus Howes. Daar komt nog eens bij dat gebruikers zeer gericht benaderd kunnen worden, op basis van hun geografische locatie, functietitel en branche. Het is dan ook niet voor niets dat leadgeneratie door B2B marketeers wordt gezien als één van de belangrijkste waarden van LinkedIn. Kortom, LinkedIn is niet alleen hét social medium voor de zakelijke markt, het is ook nog eens een onmisbaar platform voor de moderne B2B marketeer.

Bekijk de gehele video van het interview met Lewis Howes voor meer tips over het integreren van LinkedIn marketing tactics op socialmediaexaminer.com

Over Mandy Woltjes

Marketing Manager @ Marqit

Reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Linkedin in b2b marketingmix - 04/04/2012

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: