//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Social media

Bloggen achterhaald? Niet binnen de B2B markt!

Met alle aandacht voor microblogging diensten als Twitter zou je bijna vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als de weblog. Vanwege de social media ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen zou je echter bijna spreken van de “good old fashioned” blog. Is een blog inderdaad zo hopeloos ouderwets, dat het tegenwoordig zinloos is om er nog eentje te beginnen?

Privé is dit wellicht een punt van discussie, maar binnen de professionele B2B markt is niets minder waar. Sterker nog, de positieve uitwerking van een professionele B2B blog wordt zelfs regelmatig onderschat. Wat binnen de B2B markt namelijk telt, is thought leadership. Je moet anderen ervan kunnen overtuigen dat jij de ideale kennispartner bent op jouw specifieke terrein van deskundigheid. En hoewel andere social media als Twitter ook zeker de nodige voordelen met zich meebrengen, blijft het feit bestaan dat ‘you cannot get thought leadership in 140 characters or a Facebook post’, aldus terecht opgemerkt door de directeur van een Amerikaans marketing services bedrijf op de website van BtoB magazine.

Wat wel thought leadership kan opleveren, is een goed geschreven – regelmatig geüpdatete – professionele B2B blog. Het biedt een onderneming namelijk de ruimte om potentiële klanten inhoudelijk en – waar gewenst – gedetailleerd op de hoogte te brengen van alle kennis over en ontwikkelingen binnen het specifieke terrein van deskundigheid. De blog moet daarom ook niet over het B2B bedrijf zelf gaan, maar worden geschreven met de potentiële klant in het achterhoofd ten gunste van een vergroting van de inbound marketing. Oftewel, ‘[b]ecome the industry magnet by blogging about topics that would interest them’. En laat dan vervolgens weer via Twitter weten welke nieuwe artikelen “must reads” zijn voor deze week.

Over Mandy Woltjes

Marketing Manager @ Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: