//
You're reading...
B2B marketing, Content strategy, Lead nurturing

High quality content: Méér dan alleen whitepapers

Dat whitepapers binnen de B2B marketingstrategie van grote waarde zijn, is in de vorige blogpost duidelijk naar voren gekomen. Niet alleen bieden whitepapers B2B bedrijven de kans om zich te profileren als de ideale kennispartner, ze vormen ook één van de beste marketingtools voor kwalitatieve leadgeneratie. Kortom, een content marketing strategie zonder whitepapers is als een website zonder informatie. Oftewel, een gemiste kans. Daar staat echter tegenover dat een content marketing strategie bestaande uit alleen maar whitepapers is als een website met uitsluitend platte tekst. En ook dat kan worden gezien als een gemiste kans.

Hoewel uit het meest recente Media Consumption Trends onderzoek van het Amerikaanse TechTarget blijkt dat whitepapers door Amerikaanse IT professionals het meest (71%) worden gebruikt voor het vergaren van informatie, blijken ook andere vormen van content als productliteratuur (63%), leveranciervergelijkingen (53%) en trial software (51%) niet over het hoofd te mogen worden gezien. Daar komt bij dat iedere IT professional gedurende het IT inkoopproces verschillende fases doorloopt, met steeds weer een andere behoefte aan informatie. Trial software blijkt bijvoorbeeld gedurende de inspiratiefase door slechts 13% van de IT professionals te worden beschouwd als een effectieve bron van informatie. Dit in tegenstelling tot de oriëntatie- en selectiefase, waarin respectievelijk 47% en 40% van de IT professionals waarde hechten aan trial software als informatiebron.

Kortom, het bepalen van de juiste content marketing strategie bestaat uit meer dan alleen het creëren van aantrekkelijke whitepapers. Het dient gericht te zijn op het ontwikkelen van verschillende vormen van content die aansluiten bij de informatiebehoeften van de potentiële klant gedurende de verschillende fases van het inkoopproces. Niet alleen zal dit – vanuit het perspectief van de potentiële klant – zorgen voor een gevarieerder informatieaanbod, ook kan dit – vanuit het perspectief van de leverancier – worden gezien als een vorm van lead nurturing. Een goed inzicht in de informatiebehoeften van de potentiële klant biedt namelijk méér kansen op het vasthouden van potentiële klanten tot aan de definitieve match dan het op goed geluk verspreiden van uitsluitend whitepapers. Oftwel, high quality content bestaat uit meer dan alleen whitepapers.

Over Mandy Woltjes

Marketing Manager @ Marqit

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Archief

%d bloggers op de volgende wijze: